Gość specjalny konferencji

Robert Sowa – kucharz, restaurator i autorytet w dziedzinie sztuki kulinarnej, juror Top Chef Polska.

Kreator menu największych wydarzeń kulturalno-kulinarnych w Polsce. Znany z programów telewizyjnych i audycji radiowych propagator kuchni polskiej w nowej odsłonie.

Właściciel „N31 restaurant&bar”- najlepszej polskiej restauracji w 2017 według Poland 100 Best Restaurants mieszczącej się przy ulicy Nowogrodzkiej 31 w Warszawie oraz Z57 restaurant na Saskiej Kępie.

Autor książek kulinarnych m.in „Krok po kroku z Robertem Sową”, „Cztery pory roku”, „Życie kocha jeść”, „Esencja smaku”, współautor „Księgi Szefów Kuchni”. Znany z programów telewizyjnych: Dzień Dobry Tvn, Kocham Cię Polsko, Pytanie na śniadanie, Życie od kuchni, Sąsiad na widelcu, Przepis Dnia, Doradca Smaku Express, czy Mistrz Smaku poleca, aktualnie „Top Chef”.

Juror wielu prestiżowych konkursów, przez 17 lat Executive Chef hotelu Jan III Sobieski, były kucharz polskiej reprezentacji w piłce nożnej twórca menu dla pasażerów Polskich Linii Lotniczych LOT i organizator największych bankietów podczas gal medialnych i firmowych w Polsce. Główny kucharz w czasie letniej radiowej trasy wakacyjnej, gdzie kieruje kulinarnym tirem Prymatu przemierzając Polskę wzdłuż i wszersz.
Ambasador i doradca kulinarny marki Prymat. Laureat wielu nagród m.in Szef Roku 2017, Oskar kulinarny, Hermes, Profesjonalista Roku, Gentleman Roku, wyróżniony Złotym Medalem Polskiego Klubu Biznesu. Pozytywny pracoholik, bo kocha gotować i …jeść!

Moderatorka konferencji Hotel Meeting

Katarzyna Selenta

Właścicielka firmy Chef Hunters i kolektywu Granice Smaku

Doradca gastronomiczny i rekruter.

Właścicielka firmy Chef Hunters i założyciel kolektywu Granice Smaku. Od lat związana z branżą gastronomiczną. Współpracowała z kilkudziesięcioma restauracjami w całej Polsce.

W poprzednim życiu związana była z prawem i literaturą.

 

Spodziewajcie się wielu ciekawych pytań, trafnych wniosków i wspaniałej atmosfery!

Loża ekspertów

Malka Kafka 

Bizneswoman, restauratorka i promotorka dobrego życia.  

Stworzyła i zarządza siecią restauracji Tel Aviv Urban Food. Ekspertka w zakresie planowania strategicznego, analizy trendów i marketingu w gastronomii. Fascynuje się społecznym kontekstem jedzenia. Zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu – skąd pochodzą produkty, jak produkować jedzenie zgodnie z zasadami zrównoważonej gospodarki.

Była gospodynią programu kulinarnego w Kuchnia +. Wielokrotnie zapraszana jako ekspertka do programów TV. W lutym nakładem wydawnictwa Znak ukazała się jej nowa książka „GOD FOOD – Boska Kuchnia”

Jarosław Walczyk 

Prezes Fundacji Klub Szefów Kuchni

Należy do grona najlepszych mistrzów kulinarnych w kraju. Gotuje według własnych przepisów, tworzy receptury dla przemysłu spożywczego, udziela konsultacji przy otwieraniu hoteli i restauracji, planuje zaplecza kuchenne. Zajmuje się kompleksowym wprowadzaniem produktów na rynek.

Właściwą karierę rozpoczął na morzu, pracując na statkach pasażerskich pod międzynarodowymi banderami. Po zejściu na ląd, pracował w prestiżowych hotelach, jako dyrektor gastronomii i dyrektor hotelu. Dziś swoim nazwiskiem firmuje karty menu w wielu lokalach.  Swoją wiedzą dzieli się w autorskich felietonach na łamach prasy branżowej.

Jest współzałożycielem i fundatorem prestiżowej Fundacji Klubu Szefów Kuchni, gdzie pełni funkcję Prezesa Fundacji. Zasiada w jury znanych konkursów kulinarnych, bierze czynny udział w rozwijaniu świadomości i wiedzy o branży.

Jest również Head Chef Akademii Bocuse d’Or Poland. Laureat licznych nagród. Jest właścicielem restauracji Pink Lobster.

Prelegenci i tematy prezentacji

Joanna Hetman-Krajewska

Adwokat i radca prawny

Kancelaria Prawnicza PATRIMONIUM

Restaurator a organizacje zbiorowego zarządzania

(ZAiKS, STOART, ZASP, ZPAV itp.)

Czy trzeba płacić, komu i ile?

Agenda:

  • Po co nam organizacje zbiorowego zarządzania.

  • Kto czym zarządza – wielość organizacji zbiorowego zarządzania w systemie polskim.

  • Czy restaurator zawsze musi płacić organizacjom zbiorowego zarządzania.

  • Jeśli ma płacić, to komu i ile.

Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich o specjalności kultura amerykańska w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Autorka publikacji książkowych oraz wielu artykułów traktujących o aktualnych problemach prawnych, ukazujących się na m.in. łamach „Rzeczpospolitej”. Prowadzi praktykę zawodową w Kancelarii Prawniczej PATRIMONIUM w Warszawie, specjalizującej się w prawnej obsłudze rynku wydawniczego oraz innych podmiotów zaangażowanych w obrót prawami autorskimi (www.patrimonium.com.pl). Zajmuje się działalnością szkoleniową. Inicjatorka i wykładowca na Studiach Podyplomowych „Edytorstwo i Rynek Książki” w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa w Warszawie. W latach 2009-2010 wykładowca prawa własności intelektualnej na studiach dziennych i zaocznych tej uczelni, zaś od 2010 r. na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych na Uniwersytecie im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Członek Komisji Prawa Autorskiego przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego (czwarta kadencja). W 2011 r. powołana przez Ministra Sprawiedliwości na członka Komisji Egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu radcowskiego. W 2013 r. ukończyła studia doktoranckie w zakresie prawa własności intelektualnej w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Członek Rady Fundacji MEDIARE Dialog-Mediacja-Prawo oraz Fundacji Polska Marka.

Natalia Krępa

Specjalista ds systemu HACCP Konsultant w zakresie prawa żywnościowego

HORECA+

Co kontroluje Inspekcja Handlowa w restauracji?

Z tej prelekcji dowiesz się:

  • Kogo może kontrolować Inspekcja Handlowa i kiedy zapowiada się na kontrolę?

  • Na co zwraca uwagę Inspekcja Handlowa podczas kontroli?

  • Ile i za co? – czyli kary finansowe.

Smaczny biznes to wiele wyzwań, którym muszą sprostać właściciele i pracownicy gastronomii. Każdy z nich słyszał historie o kontroli SANEPIDU i jej skutkach. Mało jednak kto wie, że każdego roku Inspekcja Handlowa, realizując ustawowy obowiązek ochrony interesów konsumentów, kontroluje prawidłowość świadczenia usług gastronomicznych.

Co kontroluje Państwowa Inspekcja Handlowa w restauracji? Na to pytanie, znajdziemy odpowiedź w czasie prelekcji. Uczestnicy krok po kroku dowiedzą się jak przebiega kontrola Inspekcji Handlowej, a przede wszystkim omówione zostaną obszary, na które szczególnie powinni zwrócić uwagę restauratorzy. Rzetelność obsługi, nazewnictwo potraw, alergeny, jakość produktów – to tylko część zagadnień, która zostanie poruszona podczas tego krótkiego spotkania. Zadane również zostanie pytanie, które dręczy nie jednego restauratora – „Ile i za co, może ukarać Inspekcja Handlowa?”

Przemysław Pasikowski

Współzałożyciel firmy Gastro Staff

Sprzedaż sugestywna,

czyli jak podnieść średnia wysokość rachunku o 15%.

Agenda:

  • Rola kelnera w sprzedaży, czyli kim w restauracji jest dobry kelner.

  • Proste pytania o których zapominamy.

  • To, co warto wiedzieć, by sprzedawać więcej.

  • Jak sprzedajemy przy dużych stołach, żeby goście i kuchnia była zadowolona.

  • Jak rekomendować, żeby goście kupili to, co chcemy?

  • Przekonujące polecanie dań – jak to zrobić?

  • Pytania otwarte i zamknięte.

  • Powiedzenia, przysłowia.

Na początku warto zaznaczyć, że ludzie uwielbiają kupować, ale nie lubią kiedy coś im się sprzedaje, dlatego poruszanie się w tym temacie często przysparza trudności a goście zamiast czuć się komfortowo to czuja się jak na egzaminie,  kiedy zasypywani są gradem pytań. Dlatego na wstępie należy powiedzieć sobie jaka jest rola kelnera w restauracji a następnie omówić podstawowe techniki sprzedażny.

Należy pamiętać również, że poza wysokim współczynnikiem sprzedażny powinno zależeć nam w jak największej mierze na powtarzalności gościa, ponieważ będzie on przyprowadzał do nas swoich gości, dzięki czemu my będziemy poszerzali bazę osób, które będą kupowali nasz produkt.

Edyta Duchnowska

Radca prawny

Właściciel Kancelarii Radcy Prawnego Edyta Duchnowska

Prawo własności intelektualnej w restauracji.

Agenda:

  • Nazwa restauracji jako przedmiot ochrony prawa autorskiego

  • Logo restauracji jako znak towarowy

  • Prawa do zdjęć wykorzystywanych w social media (fb, instagram restauracji)

  • Prawa do wizerunku pracowników wykorzystywane w materiałach promocyjnych i reklamowych restauracji

Anna Pyszczek

Właściciel

HACCP dla Ciebie

www.haccpdlaciebie.pl

HACCP w pigułce

Agenda:

• Po co jest HACCP?
• Jakie podstawowe zapisy i informacje powinny znajdować się w Dokumentacji HACCP?
• Absurdy prawne „Sanepidu” na temat procedur i instrukcji GHP-GMP.

 

Nie ma jeszcze dostępnego programu. Prosimy o cierpliwość.