Moderatorka konferencji

Katarzyna Selenta

Właścicielka Chef Hunters

Katarzyna Selenta

Właścicielka firmy Chef Hunters i kolektywu Gastro Lokal

 

 

 

 

 

Doradca gastronomiczny i rekruter.

Właścicielka firmy Chef Hunters i założyciel kolektywu Gastro Lokal. Od lat związana z branżą gastronomiczną. Współpracowała z kilkudziesięcioma restauracjami w całej Polsce.

W poprzednim życiu związana była z prawem i literaturą.

 

Spodziewajcie się wielu ciekawych pytań, trafnych wniosków i wspaniałej atmosfery!

Loża ekspertów

Sylwia Stachyra

Szef kuchni, właścicielka, zwyciężczyni Top Chef Polska 2018

Sylwia Stachyra 

szef kuchni, właścicielka, zwyciężczyni Top Chef Polska 2018

Pochodzi z Lublina, to właśnie tam zdobyła tytuł magistra prawa na Kulu jednak podążyła droga pasji i wyjeżdżając do wielkiej Brytanii zdobyła kolejne wykształcenie jako dyplomowany kucharz. W swojej karierze zawodowej szkoliła się w najlepszych restauracjach w wielkiej Brytanii, jednak ma na swoim koncie prowadzenie własnej restauracji, bycie kucharzem dla elitarnych gości na prywatnych, ekskluzywnych jachtach oraz prace dla Gordona Ramseya w jego restauracji Savoy Grill w Londynie jak i zwycięstwo Top Chef Polska 2018. Mieszkała w wielu krajach i porozmawia się z nią w czterech językach, a do tego po powrocie do kraju nie spoczęła na laurach tylko prowadzi już własna firmie CookShe by Sylwia Stachyra oraz pragnie dalej się rozwijać i marzy o właśnie szkole kulinarnej, która oczywiście otworzy już nie długo.

Agata Wojda

szef kuchni warszawskich restauracji m.in. "Opasły Tom", "Absynt"

Agata Wojda 

szef kuchni warszawskich restauracji m.in. „Opasły Tom”, „Absynt”

Zdobywczyni tytułu kobieta szef roku w pierwszej edycji przewodnika Gault&Millau, doceniana przez przewodnik Michelin m.i czterokrotnym wyróżnieniem Bib Gourment. Muzykolog i skrzypaczka z wykształcenia. Z pasji do gotowania zrobiła swój zawód, pracowitością, smakiem i konsekwencją zdobyła autorytet kulinarny wśród branży. Członkini Slowfoodu. Felietonistka wielu gazet kulinarnych i branżowych m.i ” Kukbuk”, „Moje gotowanie”, „Podróże”. Prowadzi internetowego bloga, warsztaty kulinarne, uczestnik jury w licznych konkursach kulinarnych. Reprezentuje polską kuchnię za granicą w kulinarnych projektach m.i Belgii, Izraelu, Włoszech.
Jej kuchnia jest prosta, sezonowa i naturalna. Łączy w sobie tradycje, skupienie na produkcie i naturalne łączenie ze sobą smaków.

Program godzinowy

8:00 – 9:30

Rejestracja uczestników

Kawa, herbata, przekąski

Część wystawiennicza – foyer

9:30 – 11:00

Prezentacje blok I

Sala konferencyjna

Panel dyskusyjny

Katarzyna Selenta

Chef Hunters

Sylwia Stachyra

Szef kuchni

Agata Wojda

Szef kuchni

Weronika Pochylska

Roślinniejemy.org

Sytuacje kryzysowe a diety eliminacyjne – weganizm, wegetarianizm i inne izmy – jak je okiełznać w restauracji z korzyścią dla rozwoju biznesu?

Opowiem o coraz szerszej grupie konsumentów na dietach eliminacyjnych, sklasyfikuje te grupy, podpowiem jak poprawnie przeszkolić obsługę, by temat osób wykluczających konkretne składniki w swojej diecie stał się mocną stroną, a nie słabością restauracji. Nie zabraknie konkretnych przykładów sytuacji kryzysowych związanych z niezadowoleniem klientów na dietach eliminacyjnych, wskazówek, jak sobie z nimi radzić oraz, co najważniejsze – jak do nich nie doprowadzać.

 

Weronika Pochylska

koordynatorka ogólnopolskiej kampanii biznesowo-społecznej „Roślinniejemy”. Współpracuje z firmami spożywczymi, restauracjami, organizacjami non-profit, mediami i szerokim teamem kreatywnym, wspierając tym samym rozwój oferty roślinnych produktów i dań w całej Polsce. Pracowała w agencjach marketingowych jako menadżerka ds. marketingu i social media content executive oraz w roli dziennikarki w redakcjach „Slowly Veggie!” i „Trójmiasto.pl”

Mariola Monczak

Pod Papugami

Jak sprawić by pracownicy chcieli z Tobą pracować?

 

 

 

 

Mariola Monczak

 

Ukończyłam Technikum Gastronomiczne przy Zespole Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu, w zawodzie: technik Technologii Żywienia, specjalizacja: żywienie zbiorowe.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam od roku 2001 pracując w wrocławskiej restauracji ,,Pod Papugami” najpierw jako młodszy kucharz, kucharz potem jako zastępca szefa kuchni, od 2013 r. do dnia dzisiejszego jako szef kuchni.
Do osiągnięć zawodowych mogę zaliczyć: udział w telewizyjnym show ,,Top Chef”, staż w Instytucie Paula Bocuse w Lyonie, I miejsce w ,,Kulinarny Rajd Mistrzów Haston City Hotel”, udział w finale Pucharu Polski 2013 oraz wiele szkoleń prowadzonych przez najlepszych szefów kuchni w Europie. Obecnie udzielam się w akcjach społecznościowych dot. Kuchni, gotowania, zdrowego żywienia. Najnowszym projektem, w którym biorę udział wraz z kucharzami z mojego miasta jest współpraca z Wrocławską Szkołą Gastronomiczną

 

11:00 – 11:30

Przerwa kawowa

Foyer, część wystawiennicza

11:30 – 12:30

Prezentacje blok II

Sala konferencyjna

Kamila Olek

Właścicielka Brand It Up

Business intelligence w gastronomii – jak skutecznie i szybko analizować dane w gastronomii

Agenda:
– Zdefiniowanie problemu analitycznego w gastronomii (wiele źródeł danych, proces gromadzenia danych charakterystyczny dla branży – często na papierze, bez dygitalizacji, wiele źródeł danych, brak zdefiniowanego flow procesów, które budowały się „na żywym organizmie, brak możliwości konsolidacji danych).
– Jak się za to zabrać?
– Określenie celu – które dane i wskaźniki są dla nas kluczowe, które „mile widziane”. Jaki koszt jesteśmy w stanie ponieść by pozyskać dane? (przykład).
– Zdefiniowanie zapotrzebowania i modelowanie procesów w celu gromadzenia danych na odpowiednim poziomie agregacji (Np. COGS – czy wystarczy nam globalny wskaźnik czy chcemy analizować kategorie, czy chcemy analizować poszczególne pozycje na fakturze, żeby na przykład monitorować sezonowość cen?).
– Dostosowanie systemu.
– Zbudowanie hurtowni danych i budowa raportów.
– Przykłady zastosowań business Intelligence i pokazanie przykładowych raportów które można monitorować.
– Przegląd dostępnych narzędzi rynkowych.

Opowiem o tym, jak skutecznie analizować dane w swojej restauracji, jak monitorować najważniejsze wskaźniki oraz jak zbudować system analityki bez zmiany oprogramowania w restauracji. Poza tym dowiesz się dlaczego miesiąc biegnie, a średnia kroczy oraz dlaczego kontekst jest tak istotny.

O zarządzaniu gastronomią poprzez cyfry.

Zapraszam!

 

 

Kamila Olek

Od zawsze związana z cyframi, od sześciu lat z tworzeniem systemów analizy danych w sektorze gastronomicznym. Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz Studia Podyplomowe w zakresie Informatycznych Systemów Zarządzania – strategii, projektowania i integracji.

Pomaga właścicielom firm udoskonalać, uszczelniać oraz integrować systemy zarządzania w taki sposób, aby mogli szybko i skutecznie analizować dane w przekroju całej organizacji. Buduje systemy wspomagające podejmowanie decyzji biznesowych w przedsiębiorstwach by managerowie podejmowali decyzje w oparciu o cyfry. Prowadzi projekty w branży gastronomicznej, spożywczej oraz detalicznej na rynku w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych.

Aleksandra Piesiak

Agencja Kreatywna MOXIE

Dlaczego w gastronomii liczy się głównie Instagram

 

Agenda:

Instagram- king of food life – krótkie info o instagramie
Trend instagrammable
Instagram jako wizytówka marki
Sposób komunikacji oraz wyróżnik – znajdź go! Case Studies na przykładach marek gastronomicznych
Trend: Insta real-time
Kampanie online jak zrobić to najtańszym kosztem

 

Aleksandra Piesiak

Od kilku lat zarządza projektami marketingowymi i PR-owymi. Jako account manager w MOXIE Agencji Kreatywnej buduje długofalowe relacje z klientami, celnie identyfikuje potrzeby i oczekiwania. Zorientowana na efekt. Współtworzy strategie komunikacji i czuwa nad ich realizacją. Od ponad 2 lat związana głównie z markami gastronomicznymi. Doradza właścicielom i managerom restauracji
w kwestiach marketingowych i wizerunkowych. Nastawiona na doświadczenie gościa w lokalu
i w przestrzeni online.

12:30 – 13:20

Przerwa obiadowa

13:20 – 14:50

Prezentacje blok III

Sala konferencyjna

Magdalena Ossowska

Szef kuchni

Praca, budowanie zespołu i osiąganie sukcesu. Kobiece cechy dzięki którym to wszystko staje się prostsze

 

 

 Magdalena Ossowska

 

MAGDALENA OSSOWSKA – z-ca szefa kuchni w restauracji YoSH w Stuttgardzie w Niemczech. Magdalena Ossowska pochodzi z Wrocławia, gdzie ukończyła Technikum Gastronomiczne i zdobyła pierwsze doświadczenia zawodowe. Pracowała w restauracji Akropolis pnąc się po szczeblach kariery aż do funkcji szefa kuchni dwóch lokali należących do tego samego właściciela Akropolis i Mona LISA. Przed wyjazdem do Niemiec prowadziła restaurację REGTIME CAFE również w swoim rodzinnym mieście. W kwietniu 2005 roku wyjechała do Stuttgartu. Przez pierwszy rok pracowała we włoskiej restauracji ST.GERMAIN, później przyjęła funkcję zastępcy szefa kuchni w restauracji TC Weissenhof działającej przy klubie tenisowym. W 2009 roku właściciele otworzyli kolejny lokal o bardziej ekskluzywnym charakterze – restaurację YoSH, Ossowska przez 8 lat pracowała jako sous Chef do września tego roku, będąc prawą ręką szefa kuchni Klausa Jaschke. W tym duecie oraz przy wsparciu pozostałej części załogi uzyskali uznanie gości i krytyków kulinarnych, na swoim koncie posiadają wyróżnienia: Marcellinos, St.Pellegrino, Hornstein Ranking, jak i w przewodniku kulinarnym Varta-Guide i Gault&Millau. Najbardziej dumni są jednak z uzyskanej w listopadzie 2012 roku gwiazdki Michelin. Swoją pasję do gotowania nasza jurorka zawdzięcza babciom i mamie. Poza kuchnią pasjonują ją podróże, zwłaszcza te o charakterze kulinarnym, bardzo często odwiedza Wielkopolskę. Tu ma swoje ulubione miejsca oraz nawiązała przyjaźnie. Dwukrotnie przygotowywała w Zagrodzie Bamberskiej w Poznaniu kolacje charytatywne z szefem kuchni Romanem Kosmalskim i Sergiuszem Hieronimczakiem. Po 13 latach pracy w Niemczech wróciła do Polski i teraz jeste konsultantem w firmie Nowicki Naturalnie.

 

Małgorzata Bednarz

MWM Partners

Jak mądrze zarządzać personelem w restauracji, żeby osiągać optymalne wyniki?

W czasach RYNKU PRACOWNIKA opowiemy o tym, co najbardziej motywuje dzisiejszych młodych ludzi do pracy w sektorze HoReCa. Pokażemy, że nie zawsze kwestie finansowe przesądzają o tym, że Pracownik chce u nas zostać. Podamy przykłady jak przetransformować rozmowę o trudnej sytuacji w czynnik motywujący ludzi do jeszcze większego wysiłku. Zaprezentujemy prosty sposób na osiągnięcie u Pracowników tego, czego od nich oczekujemy. Skupimy się na udzielaniu Feedback’u i przećwiczymy na „żywym organizmie” metodę FUKO.

 

Małgorzata Bednarz

Trener w firmie MWM Partners
Zdobywała doświadczenie jako kierownik w 5* hotelach
w kraju, i zagranicą, opracowała i wprowadzała innowacyjne programy naprawcze
i rozwojowe w restauracjach, mające na celu zwiększenie sprzedaży i rentowności firmy. Prowadziła programy rozwojowe dla menedżerów w Krakowie. Otwierała lokale gastronomiczne (restauracje i kawiarnie) w Galeriach Handlowych oraz w centrum miasta.
Wykształcenie:
• Akademia Górniczo-Hutnicza, Wydział Humanistyczny, magister Socjologii
• Noble Manhattan Coaching, Certyfikowany coach II C&M
• Kurs manager gastronomii
• Szkolenie Zielona firma
• Szkolenie „Warsztat skutecznego managera”
• Szkolenie „Zarządzanie zmianą i optymalizacja procesów zarządczych”
• Szkolenie „Kierowanie zespołem”
• Wieloetapowy kurs „Psychologia”
• Szkolenie „Negocjacje handlowe”
• Szkolenie „Praktyczne zarządzanie personelem”
• Szkolenie „Wykorzystanie nowoczesnych technologii w gastronomii i hotelu
Doświadczenie w szkoleniach i doradztwie. Specjalizuje się w szkoleniach i warsztatach z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, negocjacji, rozwiązywania problemów i konfliktów, budowania zespołu, komunikacji, motywacji oraz cyklu efektywności pracowniczej. Doradza w zakresie rentowności biznesu w branży gastronomicznej. Prowadzi audyty w restauracjach.

Monika Frendl

WINSKY Wine'n'Whisky Bar

WINSKY Wine’n’Whisky Bar – unikat czy trendsetter?

Case study przedstawiające koncept stworzenia restauracji z olbrzymią ofertą win i whisky. Właścicielka opowie czy to unikatowy projekt, a może wyznacza nowe trendy w gastronomii.

14:50 – 15:10

Przerwa kawowa

Foyer, część wystawiennicza

15:10 – 16:10

Prezentacje blok IV

Sala konferencyjna

Katarzyna Gabrysz

Appetite4

Internet to nie wszystko, czyli jak połączyć online i offline gastronomiczny?

 

 

Agenda:

Marketing restauracji – jest tylko jedno słuszne spojrzenie.

Dlaczego nie ma online’u bez offline’u i vice versa?
Jak budować system motywacyjny w lokalu, którego efekty widać w Internecie – case studies na podstawie prowadzonych marek gastronomicznych.
Czy da się wykluczyć z równania Pyszne.pl? Eliminowanie pośrednika sprzedaży wywozów na przykładzie case studies na podstawie prowadzonych marek gastronomicznych.
Budżet marketingowy to elastyczność. Określ miesięczne stawki minimalne, ale nie trzymaj się ich sztywno!

 

Katarzyna Gabrysz

 

Ukończyła Psychologię Ogólną na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie zaraziła się miłością do reklamy. W Appetite4 spełnia się pracując kreatywnie i organizacyjnie przy projektach, których efekty widzieć może na żywo – jest Project Managerem i Creative Copywriterem. Wcześniej doświadczenie zdobywała pracując dla takich marek jak LOT, BP, 4MOVE, Elfa Pharm czy W.Kruk. Wyjątkowo lubi gry słów, niestandardowe działania ambientowe i odważne koncepcje. W wolnym czasie tworzy viralowe grafiki jako Rynn Rysuje

 

Malka Kafka

Tel Aviv Urban Food

Nie można rozwiązać problemu z tego samego poziomu świadomości, który go stworzył. – Albert Einstein

Czyli, jak pokolenie X może rozwiązać „problemy” ze współpracą z pokoleniem Millenialsów, problemy z brakiem ludzi do pracy i czy rzeczywiście to są problemy.

 

Nie przychodź! Będziesz zawiedziony tym co usłyszysz!

 

Na przykładzie zastosowanych w firmie autorki rozwiązań, otrzymacie Państwo konkretne sposoby między innymi na to jak stworzyć firmę:
• wolną od patologii, wewnętrznych kłótni, od stresu i niechęci;
• w której nie będzie trzeba patrzeć wszystkim na ręce, w której ludzie będą produktywni i będą czuć się spełnieni;
• przyciągającą talenty, gdzie ludzie czują się szanowani i potrzebni, miejsce do którego ludzie będą sami przesyłać CV i będą chcieli w nim zostać.

 

Jeśli:
• jesteś właścicielką/ właścicielem lub menedżerką/ menedżerem firmy i nie masz już siły przeprowadzać kolejnych rekrutacji;
• chcesz tworzyć firmę, w której ludzie będą czuć, że to również ich firma,
• pragniesz stworzyć firmę z duszą, która równocześnie będzie przynosiła zyski.

Jeśli wierzysz że jest to możliwe i chcesz się dowiedzieć jak to zrobić, zabierz swój zespół i przyjdźcie razem.

 

Jeśli:
chcesz bez wysiłku zatrudnić tanią sile roboczą;
interesuje cię zarządzanie przez kontrolę, bo wszyscy prędzej czy później będą chcieli cię oszukać;
niespecjalnie interesuje cię kiedy ludzie z twojego zespołu mają urodziny

Malka Kafka

Biznewoman, restauratorka i promotorka dobrego życia. Stworzyła i zarządza siecią restauracji Tel Aviv Urban Food. Ekspertka w zakresie planowania strategicznego, analizy trendów i marketingu w gastronomii. Fascynuje się społecznym kontekstem jedzenia. Zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność biznesu – skąd pochodzą produkty, jak produkować jedzenie zgodnie z zasadami zrównoważonej gospodarki.
Była gospodynią programu kulinarnego w Kuchnia +. Wielokrotnie zapraszana jako ekspertka do programów TV. W lutym nakładem wydawnictwa Znak ukazała się jej nowa książka „GOD FOOD – Boska Kuchnia”

16:10 – 16:20

Zakończenie konferencji oraz konkursy wizytówkowe z nagrodami

PROGRAM KONFERENCJI GASTRO MEETING 2018

 

Program najbliższej konferencji Gastro Meeting ma dynamiczną formułę – bazuje na licznych, 15-minutowych prezentacjach przygotowanych przez praktyków, ekspertów i doradców branży gastronomicznej. Dajemy gwarancję merytorycznych i ciekawych prelekcji oraz potężnej dawki praktycznych rozwiązań dla Waszej gastronomii! 

Tematami poruszanymi na najbliższej edycji Gastro Meeting będą:

  •  sytuacje kryzysowe w restauracji – jak je zwalczać?

  •  aspekty prawne związane z prowadzeniem lokali gastronomicznych

  • efektywne zarządzanie personelem

  • skuteczne działania marketingowe online i offline

  • obsługa klienta

  • fuckup story